Current time: 09-30-2023, 05:30 PM
Armored Core VI Debut Trailer
#1
Ayo. Not sure if any still wander these parts but thought I'd put this here.

Wielder of Tolima, lover of 5th Gen.
Reply
#2
I was actually thinking of shutting this place down because AC WAS dead.

But now it isn't.
Reply
#3
Twas a pleasant surprise! Hope it is enough to keep the lights on.
Reply
#4
So I barely contained my excitement waiting for my food while watching the trailer live during The Game Awards.

Anyway, from the looks of things, you've got design styles from all across AC games from Gen 1-5 notably a very specific EYE type of head with a core that has CAMS on it, primal armor being around, as well as energy shields. Then you've got the weapon switching mechanic of AC5 thrown in the mix.

I haven't been this excited in a long time.

Good thing its gonna be on PC as well. Here's the Steam page:

https://store.steampowered.com/app/18881...F_RUBICON/
Reply
#5
LET'S GOOOOOOO
Reply
#6
Steam Release! No need to buy a new console! Hurraah!
Reply
#7
Its so crazy to see this officially announced, made my night. Hoping hard for cross-play between platforms now. See ya next year, folks!
Reply
#8
Hello Friends. It's been awhile. Hope to squad up with you guys again soon. AC6...what a time to be alive eh?
Reply
#9
(12-10-2022, 03:00 AM)ZephKyumz Wrote: Steam Release! No need to buy a new console! Hurraah!

i do wonder tho which would be more expensive, a ps4 or a good enough gpu for this game XD
Reply
#10
(12-10-2022, 11:29 PM)zero_kanipan Wrote: i do wonder tho which would be more expensive, a ps4 or a good enough gpu for this game XD

I'm not sure if there would be a ps4 release, though gpu vs ps5 I'm guessing gpu? unless they up the graphics far above elden ring reqs.
Reply
#11
(12-10-2022, 11:29 PM)zero_kanipan Wrote:
(12-10-2022, 03:00 AM)ZephKyumz Wrote: Steam Release! No need to buy a new console! Hurraah!

i do wonder tho which would be more expensive, a ps4 or a good enough gpu for this game XD

PS4 might be cheaper but a GPU will scale further.
Reply
#12
(12-11-2022, 10:38 PM)atdsutm Wrote:
(12-10-2022, 11:29 PM)zero_kanipan Wrote:
(12-10-2022, 03:00 AM)ZephKyumz Wrote: Steam Release! No need to buy a new console! Hurraah!

i do wonder tho which would be more expensive, a ps4 or a good enough gpu for this game XD

PS4 might be cheaper but a GPU will scale further.

Plus, will be usable for other games as well.

PS5 is just not that attractive right now with almost nothing(in good quantities) that will want to make me buy it.
Reply
#13
Time for some good old fashioned AC retox.
Reply
#14
Is there a dark mode for the forum I don't remember it being this bright HAHA

But anyway YEET
Reply
#15
(12-14-2022, 06:15 PM)Zefyr Wrote: Is there a dark mode for the forum I don't remember it being this bright HAHA

But anyway YEET

LOL I'm still working on the themes. I've reverted everyone to using the default one since the others are kinda broken for now. They'll be usable... eventually.

In other news, Alanah Pearce is an Armored Core fan? Who knew. (1:04 mark of the video)

Reply


Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  Armored Core 6 Updates and News farmboy28 4 81 09-22-2023, 04:50 PM
Last Post: farmboy28
  Pilot's Internal Organization (PIO) - Armored Core Content Updates farmboy28 29 2,053 09-18-2023, 06:14 AM
Last Post: farmboy28
  Armored Core PvP retrospective Lord_Leperman 0 103 07-28-2023, 08:22 AM
Last Post: Lord_Leperman
  We compiled a list of reactions/opinions about Armored Core VI revealed today and als farmboy28 2 148 07-28-2023, 08:17 AM
Last Post: Lord_Leperman
  ARMORED CORE VI FIRES OF RUBICON — Story Trailer farmboy28 1 104 07-23-2023, 02:01 AM
Last Post: atdsutm
  PCSX2 Armored Core PNACH Files Grim 4 3,169 04-30-2023, 10:51 AM
Last Post: phi1anthropy
  The Armored Core Series: A Newcomer's Journey Grim 3 284 03-25-2023, 08:27 AM
Last Post: NiX
  『ARMORED CORE SUITE 02』 farmboy28 0 3,621 11-24-2017, 04:31 PM
Last Post: farmboy28
  ARMORED CORE 6 Mjting 9 12,635 09-19-2017, 04:36 PM
Last Post: J.E_Magog
  Armored Core turns 20 today J.E_Magog 8 10,692 07-17-2017, 06:37 PM
Last Post: Lord_Leperman

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)